Секције су ваннаставне – необавезне активности које имају за циљ пружање могућности деци/ученицима да на креативан, слободан и забаван начин развију своје потенцијале, радне навике, тимски дух, социјалне и комуникативне компетенције, креативно мишљење, као и читав низ вештина и талената, поштујући посебност сваког ученика.
Секције раде по унапред одређеном плану и програму који су саставни део Годишњег плана рада школе.У договору са родитељима и уз препоруку разредног старешине ученици се према личном афинитету и могућностима укључују у секције. Ученици могу бити укључени у максимално две секције, или слободне активности, како не би били преоптерећени.
Све ваннаставне активности ослањају се на предмете, области и подручја рада унутар редовне наставе и представљају њихов логичан след. Кроз овакав вид активности деца/ученици на спонтан и забаван начин стичу знања и вештине које су повезане и са њиховим каснијим професионалним усмеравањем .
Ове активности развијају специфичне социјалне, моторичке и когнитивне компетенције и способности, као што су:
- Радне навике
- Поштовање правила
- Усвајање секвенци радних процеса
- Тимски дух
- Социјализацију
- Комуникацију
- Стрпљење
- Фину моторику
- Развој креативности
- Естетске вредности
- Толеранцију
- Хумане вредности
- Еколошку свест о заштити и унапређењу животне средине
- Развијање и неговање физичких способности
- Поткрепљење здравих животних стилова
- Развој стваралаштва
- Стварање културних образаца
Као и читав низ других .
Кроз неформалну атмосферу, уз дружење, музику, слободно кретање, самостални избор тема развија се пуни потенцијал ученика.
Овакав вид рада повезује школу са локалном заједницом кроз различите манифестације, изложбе, посете, приредбе и друге видове заједничких активности, чиме се сензибилише заједница и остварује идеја социјалне инклузије.
Негујући таленте, развијајући и усавршавајући вештине, продубљујући знања ученици развијају и бољу слику о себи, веће самопоштовање и сигурност чиме се стварају основе за даљи напредак.
Рад у секцијама и ваннаставним активностима се не оцењује, али указује на ученичке потенцијале а искуства из овог вида активности могу се применити у редовној настави у избору метода, облика , техника и начина рада, као и препознавању стилова учења сваког појединог ученика.
У нашој школи постоје :
- Спортска секција
- Домаћинство ( у нижим и вишим разредима )
- Еколошка секција
- Учење кроз покрет
Цртање, сликање, вајање