Сарадници у настави
Психолог
Психолог у највећој мери реализује послове у оквиру:
- пријема ученика у школу, када обаља разговор са родитељима ученика, прикупља потребну документацију за упис, даје основне информације о спровођењу плана и програма рада у школи, слободних активности;
- праћења ученикових потреба и могућности учења , психолог помаже неким ученицима у савладавању начина и техника учења одређеног наставног садржаја;
- индивидуалног и групног рада на подстицању личне компетиције ученика, социјалне комуникације, ненасилном решавању сукоба, превенције ризичних облика реаговања и понашања, професионалне орјентације ученика;
- потреба да ученици разговарају са психологом о свом свакодневном животу, својим осећањима, размишљањима;
- процене интелектуалног функционисања ученика;- рада стручних органа школе кроз које обавља консултативни рада са колегама, договара се о мерама за подстицање и праћење постигнућа сваког ученика;
- учешћа са наставницима у изради, примени и обради анкета, упитника намењених испитивању ставова ученика, наставника и родитеља, везаних за рад школе;
- саветовања родитеља које се највећим делом односи на процену потреба ученика, као и подршци родитељу о увремењеном, конкретном и подстичућем реаговању за дете у породичном окружењу; родитељских састанака на теме које су родитељи проценили као важне и занимљиве;
- остваривања сарадње и комуникације са просветним, социјалним, здравственим институцијама, невладиним организацијама, удружењима родитеља и свима онима који могу да допринесу развоју ученика и школе уопште.
Наведене послове психолог обавља континуирано пратећи савремене токове своје и сродних струка.
Области рада психолога школе:
- планирање и програмирање рада и вредновање остварених резултата
- унапређење рада и инструктивни рад са наставницима
- рад са ученицимасарадња и рад са родитељима
- анлитичко-истраживачки рад
- рад у стручним органима
- сарадња са стручним институцијама и локалном заједницом
- стручно усавршавање
- вођење документације
- припрема за рад
Логопед
Циљ логопедског рада у школи је да се отклоне говорни поремећаји који отежавају вербалну комуникацију или доводе до психочких и социјалних траума ученика.
Васпитно образовни задаци су :
- развијање говорно језичке способности до одговарајућег нивоа, које ће у границама психофизичких могућности ученика омогућити остваривање циља и задатка основног васпитања и образовања.
- да се помоћу говора ученици социјализују и оспособљавају за свакодневни живот и рад
- да се отклоне блажи облици говорних поремећаја који представљају сметњу успешној говорној комуникацији у школи и ван ње.
- да подизањем квалитета вербалног изражавања ученика развија језичко-мисаоне процесе и опште изражавање ученика
- да пружи непосредну помоћ породици а тиме доприноси правилном односу према детету.
- утврђивање говорно-језичког статуса
- развој психолингвистичке основе за говор, читање, писање
- развој унутрашњег говора
- развој и корекција фонетске стране говора
- развој активног говора и језика
- кориговање муцања, брзоплетог говора и патолошки спорог говора
- коректуру основног гласа
- коректуру читања и писања
Рад се спроводи индивидуално и групно. Деца долазе два до три пута недељно у зависности од врсте говорног поремећаја, узраста детета и осталих психофизичких карактеристика.
Логопед остварује сарадњу са разредним наставницима, родитељима и осталим стручним сарадницима из школе и ван ње.
Реедукатор
Предмет “Психомоторне вежбе” дефинисан је у програму васпитно-образовног рада за децу ометену у менталном развоју као обавезне ваннаставне активности које се реализују као групне и индивидуалне.
Групне психомоторне вежбе реализује разредни наставник – дефектолог са по два часа недељно по одељењу од 1. до 4.разреда.
Индивидуалне активности чине вежбе специфичне реедукације психомоторике које реализује дефектолог-реедукатор са по два часа недељно по ученику од 1.-4. разреда.
У ове активности укључују се ученици на основу процене организованости психомоторике коју даје реедукатор у сарадњи са психологом, логопедом и разредним наставником.
Садржај рада обухвата скуп вежби које доприносе отклањању и ублажавању специфичних тешкоћа и поремећаја у једној или више области сензорног и психофизичког понашања детета ометеног у менталном развоју и омогућава му даље успешније учење и развој.